Merhaba sevgili öğrenciler, bu soruda noktalama işaretlerinin doğru kullanımını birlikte inceleyeceğiz. Her seçeneği adım adım değerlendirerek hangi cümlede bir yanlışlık olduğunu bulalım.
Bu cümlede virgül (,) özneyi (Çocuk) vurgulamak veya yüklemden uzak düşen özneyi belirtmek için kullanılmıştır. Cümlenin sonunda da nokta (.) kullanılması doğrudur çünkü cümle tamamlanmış bir yargı bildirmektedir. Bu seçenekte noktalama işareti yanlışı yoktur.
Bu cümlede "Eyvah" bir ünlem bildiren sözcüktür. Ünlem bildiren sözcüklerden sonra virgül (,) konulup cümlenin sonunda ünlem işareti (!) kullanılabilir. Bu, duygunun şiddetini belirtmenin doğru bir yoludur. Bu seçenekte de noktalama işareti yanlışı yoktur.
Bu cümlede "mıydı" bir soru ekidir. Türkçede soru anlamı taşıyan cümlelerin sonuna mutlaka soru işareti (?) konulmalıdır. Ancak bu cümlede soru işareti yerine nokta (.) kullanılmıştır. Bu, açıkça bir noktalama işareti yanlışıdır. Doğrusu "Okula gitmek için sabırsızlanıyor muydu?" şeklinde olmalıydı.
Bu cümlede "elma, armut, muz" eş görevli sözcüklerdir (aldığımız şeyler). Eş görevli sözcükleri birbirinden ayırmak için virgül (,) kullanılır. Cümlenin sonunda da nokta (.) kullanılması doğrudur çünkü cümle tamamlanmış bir yargı bildirmektedir. Bu seçenekte noktalama işareti yanlışı yoktur.
Yukarıdaki açıklamalara göre, soru anlamı taşıyan bir cümlenin sonuna nokta konulması nedeniyle C seçeneğinde noktalama işareti yanlışı yapılmıştır.
Cevap C seçeneğidir.