Yükseltgenme basamağı nedir Test 2

Soru 08 / 10

NO$_3$$^-$ iyonundaki azot atomunun yükseltgenme basamağı kaçtır?

A) +3
B) +5
C) +6
D) +8

Kimyada atomların yükseltgenme basamaklarını bulmak, bileşiklerin ve iyonların özelliklerini anlamak için çok önemlidir. Şimdi, $NO_3^-$ iyonundaki azot atomunun yükseltgenme basamağını adım adım bulalım.

  • 1. Bilinen Yükseltgenme Basamaklarını Belirleyelim:

    Birçok bileşikte ve iyonda oksijen atomunun yükseltgenme basamağı genellikle $-2$ olarak kabul edilir. $NO_3^-$ iyonunda da oksijenin yükseltgenme basamağı $-2$'dir.

  • 2. İyonun Toplam Yükünü Göz Önünde Bulunduralım:

    Çok atomlu bir iyonda, tüm atomların yükseltgenme basamaklarının toplamı, iyonun toplam yüküne eşit olmalıdır. $NO_3^-$ iyonunun toplam yükü $-1$'dir.

  • 3. Denklemi Kuralım:

    Azot atomunun yükseltgenme basamağını 'x' ile gösterelim. İyonda bir tane azot (N) atomu ve üç tane oksijen (O) atomu bulunmaktadır. Buna göre denklemimiz şu şekilde kurulur:

    $1 \times (\text{Azotun yükseltgenme basamağı}) + 3 \times (\text{Oksijenin yükseltgenme basamağı}) = \text{İyonun toplam yükü}$

    $1 \times (x) + 3 \times (-2) = -1$

  • 4. Denklemi Çözelim:

    Şimdi denklemi çözerek 'x' değerini bulalım:

    $x - 6 = -1$

    $x = -1 + 6$

    $x = +5$

  • 5. Sonucu Belirleyelim:

    Bu durumda, $NO_3^-$ iyonundaki azot atomunun yükseltgenme basamağı $+5$'tir.

Cevap B seçeneğidir.

↩️ Soruya Dön
✨ Konuları Gir, Yapay Zeka Saniyeler İçinde Sınavını Üretsin!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Ana Konuya Dön:
Geri Dön