İlkokul Türkçe deneme sınavları Test 2

Soru 10 / 10

Hangi cümlede yazım yanlışı vardır?

A) Yarın İstanbul'a gideceğiz.
B) Türkçe dersini çok seviyorum.
C) Arkadaşım Ayşe ile oynuyorum.
D) Annem le pazar alışverişi yaptık.

Merhaba sevgili öğrenciler!

Bu soruda, cümlelerdeki yazım yanlışlarını bulmamız isteniyor. Her bir seçeneği dikkatlice inceleyelim ve doğru yazım kurallarını hatırlayalım.

  • A) Yarın İstanbul'a gideceğiz.
    • "İstanbul" özel isimdir. Özel isimlere gelen çekim ekleri (hal ekleri, iyelik ekleri vb.) kesme işareti (') ile ayrılır.
    • Buradaki "-a" yönelme hal ekidir ve çekim ekidir. Bu nedenle "İstanbul'a" yazımı doğrudur.
    • Bu cümlede yazım yanlışı yoktur.
  • B) Türkçe dersini çok seviyorum.
    • "Türkçe" özel isimden türemiş bir kelimedir. Özel isimlere gelen yapım ekleri (kelimenin anlamını veya türünü değiştiren ekler) kesme işareti ile ayrılmaz.
    • "-çe" eki, "Türk" isminden "Türkçe" dil adını türeten bir yapım ekidir.
    • Bu nedenle "Türkçe" yazımı doğrudur.
    • Bu cümlede yazım yanlışı yoktur.
  • C) Arkadaşım Ayşe ile oynuyorum.
    • "Ayşe" özel isimdir. "ile" edatı, özel isimlerle birlikte kullanıldığında ayrı yazılabileceği gibi, bitişik yazıldığında ünlü düşmesi ve kaynaştırma harfi alarak da yazılabilir.
    • "Ayşe ile" yazımı doğrudur. "Ayşe'yle" şeklinde bitişik yazımı da doğrudur.
    • Bu cümlede yazım yanlışı yoktur.
  • D) Annem le pazar alışverişi yaptık.
    • Burada "Annem ile" ifadesi kullanılmıştır. "ile" edatı, kendinden önceki kelimeye bitişik yazıldığında, kelimenin son harfine göre "-le" veya "-la" şeklini alır ve aradaki "i" harfi düşer.
    • Eğer kelime ünsüzle bitiyorsa (Annem), "ile" edatının "i"si düşer ve "-le" veya "-la" eki kelimeye bitişir: "Annemle".
    • Eğer kelime ünlüyle bitiyorsa (Ayşe), "ile" edatının "i"si düşer, araya "y" kaynaştırma harfi girer ve "-le" veya "-la" eki kelimeye bitişir: "Ayşe'yle".
    • "Annem le" şeklinde ayrı yazılan "le" yanlış bir kullanımdır. Doğrusu "Annemle" (bitişik) veya "Annem ile" (ayrı) olmalıdır.
    • Bu cümlede yazım yanlışı vardır.

Cevap D seçeneğidir.

↩️ Soruya Dön
✨ Konuları Gir, Yapay Zeka Saniyeler İçinde Sınavını Üretsin!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Ana Konuya Dön:
Geri Dön