Merhaba sevgili öğrencilerim,
Bu soruda, bir arkadaşınıza mahallenizi anlattığınız bir e-postanın girişine hangi cümlenin uygun olmadığını bulmamız isteniyor. Bir e-postanın girişi genellikle arkadaşça bir selamlaşma ve e-postanın konusunu belirten bir ifade içermelidir. Şimdi seçenekleri tek tek inceleyelim:
Bu cümle, bir arkadaşa yazılan e-postanın girişi için harikadır. Hem arkadaşça bir selamlaşma içeriyor ("Hi Ayşe, how are you?") hem de e-postanın amacını net bir şekilde belirtiyor ("I want to tell you about my neighborhood."). Bu, okuyucuyu e-postanın konusuna hazırlar.
Bu cümle, mahalle hakkında doğrudan bilgi vermeye başlıyor. Bir selamlaşmanın hemen ardından veya e-postanın amacını belirten bir cümleden sonra gelirse oldukça uygun olabilir. Mahalle tanımına doğrudan giriş yaptığı için konuya uygun bir başlangıç sayılabilir.
Bu cümle bir davettir. Mahallenizi anlattığınız bir e-postada bu daveti yapmanız elbette çok güzel olur. Ancak bu, genellikle mahallenizi anlattıktan, güzel yönlerini belirttikten ve arkadaşınızın ilgisini çektikten sonra söylenecek bir cümledir. E-postanın en başında, henüz mahalle hakkında hiçbir bilgi vermeden bir davetle başlamak, konuya giriş için pek uygun değildir.
Bu cümle, sizin yaşadığınız evi tanımlıyor. E-postanın amacı "mahalleyi anlatmak" iken, girişe doğrudan "evinizi" anlatan bir cümleyle başlamak konuyu daraltır ve e-postanın genel amacını tam olarak yansıtmaz. Mahalle, sadece sizin evinizden ibaret değildir; sokakları, parkları, dükkanları, komşuları gibi birçok farklı unsuru içerir. Bu cümle, mahalle tanımına başlamak yerine, kişisel bir detayla başladığı için e-postanın girişine en az uygun olan seçenektir.
Sonuç olarak, e-postanın girişinde genel olarak mahalleden bahsetmeye başlamak veya e-postanın amacını belirtmek gerekir. D seçeneği ise sadece kendi evinizden bahsederek konuyu çok kişisel ve dar bir alana çekmektedir.
Cevap D seçeneğidir.