3. sınıf Hayat Bilgisi 6. ünite Doğada Hayat Test 1

Soru 04 / 10

Hangi mevsimde ağaçlar yapraklarını döker?


A) İlkbahar
B) Yaz
C) Sonbahar

Sevgili öğrenciler, bu soruyu çözmek için ağaçların mevsimlere göre nasıl bir döngü içinde olduğunu hatırlayalım:

  • İlkbahar (A): Bu mevsimde doğa uyanır. Ağaçlar kış uykusundan çıkar, yeni tomurcuklar verir ve taptaze, yemyeşil yapraklar açar. Yani ilkbahar, ağaçların yapraklarını döktüğü değil, yeni yapraklar çıkardığı bir mevsimdir. Bu seçeneği eleyebiliriz.
  • Yaz (B): Yaz mevsiminde hava sıcak ve günler uzundur. Ağaçlar bu dönemde en canlı hallerindedir. Yaprakları sayesinde güneş ışığını kullanarak besin üretirler (fotosentez yaparlar). Yapraklar gür ve yeşildir, dökülmezler. Bu seçeneği de eleyebiliriz.
  • Sonbahar (C): Sonbahar, yazın sıcak günlerinin bitip havaların soğumaya başladığı, günlerin kısaldığı mevsimdir. Ağaçlar kışa hazırlanmak için önemli bir karar alır: yapraklarını dökmek. Ağaçlar, kışın hava çok soğuk olduğunda yapraklarında donma riskini azaltmak ve yapraklar aracılığıyla sürekli su kaybetmemek için bu yolu seçerler. Kışın donmuş topraktan su almak zorlaşacağı için, ağaçlar yapraklarını dökerek su kaybını en aza indirir ve enerji tasarrufu yapar. Ayrıca, yapraklar dökülmeden önce genellikle sarı, turuncu, kırmızı gibi güzel renklere bürünürler. Bu renk değişimi, yapraklardaki yeşil rengi veren klorofilin azalmasıyla ortaya çıkar. Bu nedenle, ağaçlar yapraklarını kışa hazırlanmak amacıyla sonbahar mevsiminde dökerler.

Yukarıdaki açıklamalara göre, ağaçların yapraklarını döktüğü mevsim Sonbahar'dır.

Cevap C seçeneğidir.

↩️ Soruya Dön
✨ Konuları Gir, Yapay Zeka Saniyeler İçinde Sınavını Üretsin!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Geri Dön