Sevgili öğrenciler, bu soruyu adım adım inceleyerek doğru cevabı bulalım. Soru, Dünya nüfusunun artmasının gıda kaynakları üzerinde yaratacağı baskıdan bahsediyor ve bu duruma karşı gıda üretimiyle ilgili gelecekteki olası bir gelişmeyi soruyor.
Soru bize iki önemli bilgi veriyor:
Bizden istenen ise, bu baskıyı hafifletmek veya çözmek için gıda üretimi alanında gelecekte ne gibi bir gelişme olabileceğini tahmin etmek.
Bu, gıda sorununun bir sonucu olabilir, ancak gıda üretimiyle ilgili bir gelişme veya çözüm değildir. Ayrıca, insanların temel beslenme ihtiyaçlarını karşılamadan daha az yemek yemesi, sağlıklı ve sürdürülebilir bir gelecek için istenen bir durum değildir.
Nüfus artarken gıda kaynakları üzerindeki baskıyı azaltmanın en mantıklı ve bilimsel yolu, daha verimli, sürdürülebilir ve bol gıda üretebilmek için yeni teknolojiler geliştirmek ve farklı üretim yöntemleri bulmaktır. Örneğin, dikey tarım, genetiğiyle oynanmış ürünler, et alternatifleri veya su tasarruflu sulama sistemleri gibi yenilikler bu kategoriye girer. Bu seçenek, sorunun belirttiği baskıya doğrudan ve olumlu bir çözüm sunmaktadır.
Modern dünyada "tüm insanların" tarım yapmaya başlaması gerçekçi değildir. Herkesin tarım yapacak arazisi, bilgisi veya zamanı yoktur. Ayrıca, bu durum toplumun diğer önemli sektörlerinin (eğitim, sağlık, teknoloji vb.) işleyişini de olumsuz etkiler. Bu, küresel bir gıda sorununa pratik bir çözüm olamaz.
Soru metninde açıkça "gıda kaynakları üzerinde büyük bir baskı yaratabilir" denilerek bir sorun potansiyeline dikkat çekiliyor. Bu seçenek, sorunun temel önermesiyle çelişmektedir. Nüfus artışı ve kaynak baskısı varken "her şeyin eskisi gibi kalması" mümkün değildir.
Yukarıdaki değerlendirmelere göre, nüfus artışının getireceği gıda baskısına karşı en uygun ve olumlu gelişme, gıda üretimi alanında yenilikler ve teknolojik ilerlemeler olmasıdır. Bu, insanlığın karşılaştığı zorluklara bilim ve teknolojiyle çözüm bulma çabasının bir yansımasıdır.